lördag 8 oktober 2016

Nu är hösten här på riktigt


Idag kom brorsan hit med släp och hjälpte oss att köra iväg palmerna på växthotellet. När de var iväg flyttade jag in alla utemöbler och krukor. I år klippte jag ner alla pelargonerna och ställde in den i garaget. Det värsta som kan hända är att de dör helt men jag brukar ju slänga och köpa nya, så jag har inget att förlora.

Brorsan, svägerska med barn kom till oss i kväll. Vi åt god lax med ris och sallader och äpplekaka med vaniljsås till efterrätt.

Vi spelade "På spåret". Lite klurigt att läsa in sig på det men sedan kom man igång. Vi spelade i lag och brorsans familj vann. Vi fortsatte med plump och då var det vår familj som vann.

Nu är det midnatt och jag är trött. I morgon ska jag bara tvätta och lata mig, så jag orkar nästa veckas utmaningar.

Inga kommentarer: