lördag 22 oktober 2016

Miniatyrmakaren

På tisdag har vi bokklubb och jag har precis blivit färdig med boken, Miniatyrmakren av Jessie Burton. En magisk bok med många vändningar som man inte kunde förutse. Handlingen utspelar sig under sent 1600-tal i Amsterdam. En underbar bok som tog 13 timmar att lyssna på. Jag såg fram emot varje lyssnarstund. Det ska bli kul att diskutera boken på tisdag.

Idag har vi en skön lugn lördag. Jag och mannen var nere på stan och handlade en delikatessbox på Bengtssons ost, till min chef från hela arbetslaget. Hon gifte sig förra lördagen och har varit på bröllopsresa denna veckan. Men på måndag ska vi uppvakta henne.

Lillkusien är hos oss idag för bror och svägerska är på ölprovning. Flickorna har kul där uppe, mannen slötittar på tv och jag är försjunken i boklyssnandet. Nu vill jag bara gå över till nästa bok som ligger och väntar, Hennes nya namn, Elena Ferrantes andra del, men först måste jag läsa nästa bokklubbs bok.

I kväll börjar Så mycket bättre och det ska vi titta på och middagen gjorde jag i torsdags så jag slappar idag. Härligt!

Inga kommentarer: