lördag 29 oktober 2016

Fest och spex


Äntligen sovmorgon! Skönt att få sova länge. Vi sov till över 9 och sedan invigde jag den nya tvättmaskinen. Den rymmer dubbelt så mycket som alla andra maskiner jag haft. Den tar god tid på sig. I tvätt tar 3,5 timmar men den går tyst.

Efter kaffet kom Y-son med flickvän. Jag hade lovat hjälpa dem med skjuts när de skulle storhandla. Det gick snabbt när vi var tre personer som gick och hämtade varor. Jag körde hem dem för att sedan hämta mannen och vi åkte till systemet och köpte lite öl och vin och Coop och köpte en tårta. Vi var hembjudna till Y-sonen och flickvännen för att fira Lena. En överraskningsmiddag för henne. Vi hade med öl, vin och tårtan.

Lena hade ingen aning om att vi var samlade allihop. Men hon blev glad. Vi köpte nya grytor och annat bra att ha i köket till henne och nya glas. Diana fyller på söndag om 1 vecka så hon fick också lite presenter.

Jag och mannen hade fått tag på spex-biljetter, som Ä-sonen fixat, så vi tog bussen till stan efter maten före tårtan och gick på Toddyspex. Medicinstuderandes spex. Det är alltid trevligt och så var det denna gång också.

Vi hade tänkt att åka tillbaka till Y-sonen efter spexet men det blev så sent så vi åkte hem i stället. Dottern hade bestämt att hon ville sova kvar där.


Inga kommentarer: