fredag 14 oktober 2016

1 år sedan

Idag är det 1 år sedan pappa dog.

Jag och dottern bestämde i onsdags att vi skulle åka till pappas grav och tända ett ljus idag på morgonen. Dottern fick ledigt de 2 första timmarna i skolan och jag fick ok från jobb.

Vi åt äggröra och bacon till frukost och jag drack kaffe i lugn och ro. Solen sken och hösten visade sig i sina allra vackraste färger. Vi var på bra humör och åkte till Höör.

Det är så fint på kyrkogården. Allt är så prydligt och det är massor med blommor. Cyklamen som vi ställt dit i september blommade fortfarande jättefint. Vi tände ett ljus och pratade om pappa/morfar lite. Vi hade en fin stund och det kändes bra. Jag är glad över att dottern ville följa med och dela sunden med mig.

Vi körde tillbaka och jag lämnade av dottern på skolan innan jag fortsatte till jobbet. Jag blev mottagen med stora kramen och av mina kolleger. Så fint!

Processledarutbildningen höll på i 4 timmar och det var mycket att göra men det är intressant.

Jag och dottern gjorde fläskfilégryta med ris och blomkål som var klar när mannen kom hem.

Nu är det fredagkväll och vi tar det lugnt.

Inga kommentarer: