torsdag 22 september 2016

högtidstal, brudgum och äppelpaj

Idag har alla mina 2or hållit tal. De har redovisat sina högtidstal och de flesta har varit såå bra. Så stolt jag är över dem!

Torsdagar är min korta dag, så klockan 13 åkte jag hem till mannen och åt lunch. Vi hade lite ärenden att göra så det gjorde vi. Ikväll skulle barnen titta in i omgångar så jag och mannen gjorde en stor gryta köttfärssoppa och en äppelpaj.

Innan barnen kom var jag med en blivande brudgum i herrklädesaffären för att agera smakråd. Han kommer bli så fin!

Hemma igen droppade barnen in, dottern åkte på träning och kom hem igen och strax före 20.30 hade de flesta i familjen varit inom och ätit, fikat och snackat av sig lite. Alla utom Natta för hon jobbar sent i kväll.

I morgon är det lång arbetsdag och sedan är det helg, som är fullplanerad.

Inga kommentarer: