lördag 24 september 2016

Bröllop och svensk klassiker- vilka bröder jag har!

Nu är de gifta! Min fina bror och mina fina svägerska gick till rådhuset i dag 12.30. Solen sken och Lund visade sig från sin bästa sida. Jag, mannen och dottern, svägerskans mor och bror och naturligtvis brudparets barn var med vid ceremonin.  När de kom ut ur rådhuset stod mina söner med flickvänner och Gerd där och kastade ris och blåste såpbubblor på dem.
 Vi gick till Lundagård och där fick brudparet ett varsitt graverat glas från oss och Ninna och Ragnar bjöd på champagne/öl. De var ju inte där men vi levererade presenten till dem. Det blev mera foto och sedan gick vi till Kulturkrogen där de bjöds på brunch.

Vi åt och drack och mannen, Y-sonen, Ä-sonen, Natta och jag höll tal för dem. Många insekter i ögonen! Sista överraskningen var att vi hade köpt en bröllopstårta till dem med ett brudpar. Det blev succé.

 Vi satt ute och hade en fantastisk lunch ihop. Vid 15.30 bröt vi upp och tog bussen hem.

När vi om hem såg vi att lillebror nästan var klar med sitt Lidingölopp. Han var inte med i dag för han fullbordade sin klassiker. Jag är grymt stolt över honom. Vilken otrolig insats! Tänk att bara bestämma mig för att detta ska jag göra och så fixar han klassikern 2016. Otroligt!

Vilken dag!


Inga kommentarer: