måndag 29 augusti 2016

Läslyft


Undrar om det är sista veckan med sommarklänningar? Jag passar på in i det sista. Jag har redan börjat börjat med att plocka ut en del riktigt somriga plagg ur garderoben. För en vecka sedan kändes det sorgligt att sommaren är på väg att ta slut men nu börjar jag vänja mig vid tanken. Jag älskar ju egentligen hösten väldigt mycket mer än våren. September och oktober kan bjuda på så vackra dagar och luften känns så klar och ren på hösten.

Idag har jag haft min första riktiga 2 timmarslektion i läslyftet. Det var pirrigt inför det hela men när vi väl satte igång så kändes det bra. Jag har en mycket bra grupp. Men nu efter dagen känner jag hur luften går ur mig. Det kommer bli tidig kväll i kväll.

Skönt att mannen orkar skjutsa dottern till Dalby till träningen. Jag tycker det är jobbigt att dottern tränar 2/veckan i byarna utom Lund. Då blir hon tvungen att få skjuts den tredje träningstiden är i Lund men ändå en bra bit bort. Få se om hon kan cykla dit någon gång.

Inga kommentarer: