onsdag 24 augusti 2016

Härligt eftermiddag

På jobbet är allt så kaos som det inte får bli i skolstarten. Schemapositioner krockar med varandra, salar fattas, elevlistor går inte få tag i, lärare kan inte komma in i skolplattformen, ombyggnaden är inte klar och byggherrar går omkring och bygger bland eleverna, kaffet tar slut men ingen får tag på vaktmästaren för han jagar byggkillar, böckerna i bokförrådet är försvunna.... ja ni hör.

Jag hade 3 olika nya grupper idag och jag har inte lärt mig många namn ännu. Jag har så svårt att lära mig nya namn. Men efter någon vecka brukar de sitta. Eleverna verkar i alla fall riktigt goa.

Jag håller i en insamling till en kollega som går i pension nästa vecka. Idag bokade jag Grand och köpte biljetter till roligheter. Nästa lördag ska vi göra något kul med henne.

Jag passade på att åka hem tidigt idag för att jag kunde. Jag satte mig i solen en stund och lyssnade på min bok. Just nu lyssnar jag på Håkan Nessers Eugen Kallmans ögon. Den är så där härligt HåkanNesserknepig.

När jag satt där i solen och lyssnade kom grannen och pratade lite. Rätt vad det var så flög en fågel in i rutan bredvid mig och dök ner på mitt huvud och rullade ner på min rygg. Jag flög upp ur stolen och där låg fågeln och kippade efter andan. Grannen välte stolen så fågel hamnade på marken. Den bara låg där och kippade. Grannen flyttade fågeln till en lugn plats under en buske. Där satt fågeln i över en timme och när jag tittade dit nästa gång hade den försvunnit.

Dottern har hoppat studsmatta med lillkusinen och Ä-sonens flickvän i Malmö. Hon kom hem med ont i nacken. Vi ska smörja med voltarengel när hon har duschat.

Inga kommentarer: