fredag 26 augusti 2016

Gnällspikar borde förbjudas

Åh vad det jobbigt med människor som fastnar i gnällträsket. Vi har det svajigt på jobbet 2 kolleger har sagt upp sig denna vecka. När gruppen ändrar sig blir det oroligt. Det är förståeligt. Men en del säger att de vill sluta, gnäller på allt som det är, klagar på allt de kan klaga på. Det lägger sig som en kletig smet över oss andra som kavlar upp ärmarna och vill kämpa vidare.

Kan man inte göra något åt situationen finns bara två alternativ acceptera eller sluta hos oss. Jag sa det till mina gnällkolleger på ett möte och det blev alldeles tyst efter det. Får se vad som händer nu.

Det är fortfarande ljuvligt sommarväder.

Jag och mannen kunde åka hem klockan 15 i dag vi satt en stund och njöt av värmen och solen på uteplatsen.

När jag hade smort in kycklingen och skjutsat in den i ugnen kom grannfrun in och frågade om jag ville ha ett glas vin. Vi satt en stund på uteplatsen och pratade om veckan och njöt av att det blivit fredag och att det var superfint väder. Underbart!

Ikväll åt vi couscoussallad med grillad kyckling på uteplatsen.

Inga kommentarer: