söndag 21 augusti 2016

Födelsedagskalas


Det har varit en fantastisk dag idag. Solen och sommarvärmen kom tillbaka idag och alla mina fina vänner och min fina familj kom och gratulerade oss. 

Y-sonen och flickvännen kom klockan 11 och de åt frukost på uteplatsen med dottern. Lillebror var på väg. Jag, min lillebror och Y-sonen firar våra födelsedagar tillsammans så då får de också komma och hjälpa till att fixa till festen. De flyttade utemöbler, sopade plattorna, hämtade utemöblerna hos grannen, ställde upp sopstationen och dukade, när jag gjorde sallad, tzatziki och potatis. Alla var jätteduktiga.

14.00 kom gästerna och vi kunde alla sitta ute i solen. Mannen grillade för fullt, grannen lånade ut sin ugn så vi hade potatis i båda ugnarna och ungdomarna serverade dricka till alla. Gasen tog slut men det klarade sig ändå, korven fick grillas i ugnen.

Till kaffet (grannen ryckte in här också och satte på 2 kannor inne hos sig) hade vi kladdkaka, kanelbullar och vinbärskaka. 

Hela eftermiddagen var sommarvarm. Underbar dag!

Vid 19 hade alla gästerna gått hem och lillebror, Y-son, flickvän hade hjälpt till att städa undan hela festen igen. Så skönt att få lite kväll efter en helt underbar sommarfest.

Jag fick en massa dollar, Y-sonen fick bidrag till cykel (men han fick en cykel av flickvännen igår så nu går pengarna till nya glasögon i stället) och lillebror fick böcker och presentkort till bokhandeln.

Inga kommentarer: