fredag 5 augusti 2016

Bucket list

Idag har jag haft en sjukt tråkig dag. Ett riktigt slöseri på dagar idag. Det är skönt att ha tråkigt när man väljer att ha tråkigt men idag ville jag hitta på något men dottern ville ha tråkigt. Jag hade ingen att-göra-när-jag-har-tråkigt-lista, så jag kände mig mest innehållslös idag.

Jag är inte ung längre och det börjar bli dags att göra sådant som känns viktigt att hinna med innan man dör. I dag roade jag mig med att göra en bucket list. Har ni någon sådan? Jag vet ju inte ens vad min man har på sin lista. Hur gör man om man har helt olika saker? Jag inkluderar min man i många av mina önskningar men om han inte vill. Hur gör man då? Ska man bara bli gammal och skröplig och ångra saker man inte gjort?

Idag såg min bucket list ut så här:


  • Se Grand Canyon, Uppleva Las Vegas och åka spårvagn i San Fransisco
  • Åka till New York
  • dricka en drink på en takbar och se solnedgången i New York
  • se en Brodway musikal i New York
  • Se solnedgången på en strand i Santorini
  • tågluffa i Europa
  • båtluffa bland de grekiska öarna
  • träffa Erik i Holland
  • bo utomlands en hel vinter
  • åka helikopter
  • åka till Lofoten med båt
Mycket med resa, mycket som kostar en massa pengar. Undrar hur många check jag hinner innan jag blir för gammal?

Dottern bjöd åtminstone på goda amerikanska plättar till lunchen.

Inga kommentarer: