tisdag 23 augusti 2016

Sommar igen!


Underbart! Det har kommit lite värme och sol igen och det verkar hålla i sig till över helgen.

Idag har jag träffat 3 undervisningsgrupper, varav 2 var helt nya. De verkade trevliga om än lite rädd för mig. De hade hört av sin mentor att det var bäst för dem att de skötte sig för med Malin leker man inte. Oj oj oj vilka tysta elever som satt i klassrummet. Det kommer att ändra sig.

Det har inte blivit så mycket undervisning idag utan mest presentationer och lära känna varandra-övningar. I morgon blir det test. Taskig start. Men alla 1or ska testas av, lika bra att göra det direkt så är det gjort.

Idag kunde jag sitta en hel timme på uteplatsen och lyssna på min bok. Så skönt! Just nu lyssnar jag på Håkan Nesser. Han är en fantastisk berättare.

Inga kommentarer: