söndag 24 juli 2016

Hon är hemma!


Det har varit en fantastisk dag i solen idag också. Fast jag blev lite bekymrad i morse när det var en massa moln framför solen men till gröten på hade de skingrats. 

Vi trodde att dottern skulle komma hem vid 15 idag så vi bestämde oss för att ha en dag hemma. Jag bakade 80 kanelbullar till kalas och sammankomster. När Ä-sonens flickvän såg det på snapen kom hon och fikade. Grannfrun kom också och fikade och vi tre parkerade oss i solstolarna. Mannen lagade ett av våra utebord som gått sönder och sedan försökte han sig på parasollet som gått sönder. Bordet blev helt men parasollet är fortfarande ett olöst problem.

Mannen började känna sig kass i magen och lade sig en stund för att vila. Jag och tjejerna satt och solade och snackade och snart serverade grannfrun oss ett glas rosé. Semester!

Tjejerna gick vid 15 och mannen tog tempen och det visade sig att han hade feber så han gick och lade sig en stund till. Dottern hade skickat ett meddelade om att de blev kvar lite längre på ön så hon väntades inte komma hem förrän vid 19.

Jag la mig i solstolen och lyssnade på min bok och njöt av stunden av ledighet, sommar, värme och fullständig tillfredställelse. 

Vid 19 kom dottern! Jag tror hon har växt denna vecka på ön! Min fina älskade dotter berättade massor med roligheter och allt hon varit med om. Jag är så tacksam över att bästa vännen och hennes föräldrar har varit så generösa och delat med sig av ön och tagit hand om dottern så bra.

I morgon blir det att packa badväskan igen för då bär det av till Klagshamn.

Inga kommentarer: