tisdag 21 juni 2016

Städat

Idag vakande vi till regn. Så bra, då passar det att städa. Jag älskar att städa innan man åker på semester för det är så härligt att komma hem till ett rent hem. I år behöver jag inte ens stressa. Det har varit några år nu som vi har haft studentfest precis innan eller spm i fjor då jag jobbade till 20.00 dagen innan vi skulle resa. I år kan vi ta det lugnt då vi har 2 hela dagar på oss att fixa allt inför resan. Dessutom är vi bara 3 i familjen nu, mindre tvätthögar innan avresan.

Innan vi städade var vi på apoteket och handlade sånt man måste ha med sig på resan och så växlade jag lite pengar. Vi ska visserligen bo på all inclusive men lite cash måste man ju ha.

Ä-sonen me flickvän bjöd på grillat och massor med grillade grönsaker. Jättegott! De utmanade oss i kubb och vi fick storstryk 2 gånger. Vi drack kaffe och åt flickvännens goda chokladrulltårta med grädde/banan/choklad-röra emellan. Såå gott! Vi satt ute på deras uteplats för nu har regnet blivit sol och vi har en fantastisk sommarkväll.

Mannen var tvungen in på jobb och hämta några viktiga papper så han lämnade lite före oss.

Jag har vaktat brevlådan hela dagen idag. Igår skickade nämligen vår chef hem beskedet om vi hade fått de extrapengar som regeringen har lat ut. 23 stycken på vår skola skulle få 2500kr extra men ingen visste vem det var av oss. Vi som skulle få skulle få besked per brev.

När brevbäraren kom hade han bara reklam med till oss. Åh jag blev jättebesviken. Efter några timmar fick jag meddelande från min kollega som fått brev och var jätteglad. Kul för henne! Jag gick ut och kollade i brevlådan igen och då hade mera post kommit och där låg också brev från jobbet. Jag var också en av de 23 som hade fått mer i lön. Så glad!

Inga kommentarer: