måndag 20 juni 2016

Semester

Det var inte så svårt att gå upp idag för jag visste att det var sista arbetsdagen.

Jag städade undan på mitt bord, hade samtal med min chef, lunchade med Madeleine och satte upp tavlor i personalrummet.

Jag hann också med en del koppar kaffe. Samtalet men min rektor gav inte så mycket. Hon lyssnade på mig och ska återkomma i morgon. Jag hoppas på att jag förhandlade bort mentorskapet i 1an so jag skulle ha med en nyanställd kollega (=jag hade fått dra allt). Nu får jag nog mentorskap i en prep-klass och det är inte lika krävande. Cici kommer ändå lägga sig i hjälpa till.

Men jag kommer att få behålla all undervisning. Suck!

Vi i konstföreningen var sjukt effektiva när vi skulle hänga upp husets tavlor. Det tog 45 min och då hade vi hängt 15 tavlor och ändå blev det skitbra. Läsåret avslutades med ett styrelsemöte i konstföreningen där vi planerade upp höstens hängningar.

15.28 checkade jag ut och gick på semester!

Handlade med mig jordgubbar till kvällen. Klockan 18 skulle barnen komma hem på middag. 17 ställde Ä-sonen med flickvän in. De var dubbelbokade. Men vi ska hem till dem i morgon så det gör inte oss så mycket. Y-sonen med flickvän tyckte dock det var tråkigt att inte få träffas.

Mannen fixade middagen. Vi grillade men åt inne. Det blåste för mycket. Till efterrätten kom grannen inom en sväng och tog ett glas vin.

SEMESTER i 55 dagar!

Inga kommentarer: