söndag 19 juni 2016

Plocka blommor

Visst är det gulligt med barn som plockar blommor till mamma eller farmor eller någon. Men det är inte gulligt med barn som plockar MINA blommor i MINA krukor. Grannens barnbarn plockade förra veckan och då berättade jag för dem att de inte fick plocka mina blommor. De lovade att inte göra det igen.

I går såg mannen att någon hade brutit av alla blommorna i en kruka och idag kom pojkarnas mamma med pojkarna och tvingade dem att säga förlåt för nu var de i en tredje kruka och hade fått upp hela blomman men rötter. De vad åter igen om förlåtelse och lillebror erkände glatt att det var de som plockade blommorna i går också. Hm.... så nu får jag vakta blommorna också.

Idag har det mest varit lugnt inne men soligt och blåsigt ute. Bra väder för att få tvätten torr snabbt. Jag har tvättat, handlat och lagat mat och där emellan har jag fikat hos grannen, fikat hemma och gjort ingenting.

I morgon är det sista arbetsdagen före semestern.

Inga kommentarer: