onsdag 20 april 2016

snurrigt värre

Idag har jag vaktat i 4 timmar och efter det var jag helt snurrig. Jag har "bara" vaktat och var helt slut undrar hur mina elever kände sig som satt och skrev i 4 timmar. De skulle precis som jag återgå till vanlig verksamhet efter 13.10. Phu!

Jag kom hem sent i eftermiddag och dottern hade redan ätit så jag åt två rostade mackor. Oj oj oj vilken dumpning jag åkte på! Magen svällde upp och jag kallsvettades och frös om vart annat och sedan tvärsomnade jag. 45 minuter senare mådde jag bra igen.

Jag funderar på att lägga om kosten helt och gå över till kolhydratfri kost. Jag måste komma ifrån mitt sockerberoende. Jag har helt fallit in i ett stort sockersug och jag behöver jobba aktivt för att komma ifrån detta. Dessutom får jag nog i mig lite för lite proteiner eftersom jag inte känner mig nöjd.

Min plan är att jag ska plocka bort all mjölmat, pasta och ris. Pasta och ris är inte alls svårt för det äter jag knappt, pasta mår jag illa av men bröd funkar ibland och ibland funkar det inte alls. Jag ska absolut inte stoppa i mig sött bröd, kakor eller kex. Det har blivit för mycket av det den sista tiden inte ens mina mariekex i nuläget. Kanske aldrig mer. Jag vet att det är lätt att säga men åh vad det känns svårt att fullfölja. Det enda sättet är att ta bort allt som inte bör ätas.

Igår rensade dottern och det som kändes bra. Det var inte såå mycket som slängdes för denna förändring har funnits i mitt medvetande en tid och jag har inte handlat hem osunda saker. Jag tar det från nu och förväntar mig inga mirakel direkt. Förändring får ske i etapper.

Inga kommentarer: