torsdag 28 april 2016

Resan betald

Nu har vi betalt alla räkningar och ja, vi hade råd att betala vår Kretaresa i sommar. Tack vare att vi haft köptstopp i 4 månader fick vi ihop summan. Nu är dottern så lättad.

Det betyder inte att jag kan handla massor igen. Åh nej! Ingen risk att jag slösar i maj för det finns inga pengar men klart att dottern behöver sommarskor och vårjacka, snart kommer det fler nya behov inför sommaren.

På jobbet rusar det fram. Det är såå mycket nu. Eleverna bara håvar in material som lägger sig i gigantiska högar som jag ska rätta. Stress, stress, stress. Men jag kan inte göra mer än vad jag gör, så det är bara att ta det i den takt jag kan.

Efter jobbet körde jag direkt på mammografi. Jag förundras alltid över att hur de lyckas dra och slita som de gör i alla bröst. Jag är väldigt tacksam för att man kallas och kontrolleras.

Ikväll är mannen på fotboll. Jag och dottern är själv hemma men dottern har varit på innebandy.

I morgon är det proccesshandledarutbildning och jag har inte gjort läxan. Jag hoppas att jag hinner det i morgon förmiddag. Det är min plan.

Inga kommentarer: