måndag 25 april 2016

aprilväder


I morse vakande vi till snö! Vi som inte haft mer än 2 snöiga dagar i vinter vill verkligen inte ha snö den veckan som ska övergå till maj. Usch och fy!

Storkusinen hade redan stuckit när jag gick upp 06.15. Nu har jag precis pratat med henne och hon mår efter omständigheterna bra. Skönt!

Det blev en varierande arbetsdag idag. Först bedömning i muntligt NP, sedan handledande i skrivande, konferens i storgrupp och innan dagen avslutades utbildades vi i omdömesmoduler. Knivigt men det blev lite mer överkomligt efter lite träning.

Idag blev det rester. Dottern är på träning och mannen offrade sig att köra trots AIK-match på tvn. Jag behöver jobba lite med NP-uppsatserna. Det tog 1 timme att förbereda sig med att läsa in sig i bedömningsmaterialet, sortera alla 50 uppsatser och så började jag läsa.... efter första uppsatsen gav jag upp för dagen. Den var genomdålig. (det var inte min elev som skrev) Jag blev så beklämd. Tappade all ork. Jag får fortsätta i morgon....

Inga kommentarer: