lördag 2 april 2016

Lördag på stan


Annorlunda med att mannen har en gäst i vårt kök till frukosten, annorlunda men trevligt.

Svägerskan ringde och undrade om jag vill hänga med henne på stan och vara smakråd då hon skulle välja ut ett par glasögon som hon behöver på jobb vid datorn. Det ville jag.

Hon har inte så svårt ansikte som jag. Det fanns många par som passade henne. Det blev ett par riktigt snygga bågar. Vi fikade också. Jag passade också på att köpa i te i teaffären. Vi hade helt slut så det blev 3 sorter. 

Det var en fantastisk solig och vårlig dag och det var gott om folk ute. Jag är aldrig på stan men det var riktigt mysigt. Jag handlade lite frukt och ett jättefång rosor som jag absolut inte kunde motstå. De doftar ljuvligt i köket.

Eftersom mannens kompis inte skulle med tåget förrän 17.23, hann de tillbaka efter matchen och äta middag. Jag smällde ihop en kycklinggryta, sallad och kokte ris. Gott!

Nu blir det en lugn lördagkväll.

Inga kommentarer: