söndag 17 april 2016

afternoon tea

Idag firade vi en 50-årig och 60-årig kollega med att samlas i Pildammsparken och dricka lite bubbel och äta jordgubbar. Vädret kunde vara bättre. Vi huttrade i kylan men trevligt hade vi. Vi gick en promenad och hamnade på Bloom in the park, där vi hade bokat bord. Vi skulle på afternoon tea. Stället hade stängt för eftermiddagen men höll det öppet speciellt för oss. Vi blev kunglig mottagna och blev uppassade men bästa servicen. Jag drack nog 1 liter te. De bara fyllde på och fyllde på och fyllde på.

Vi fick fantastiskt tilltugg, med 6 olika matiga snittar, räkcocktail, himmelsk chokladmousse med mangomousse i mitten, fruktsallad med lavendelglass, scones med lemon curd och jordgubbsmarmelad och massor med gott te. Fantastiska smakupplevelser och så trevligt.

Mannen körde in mig och passade på att göra något på jobbet så han hämtade mig när vi var färdiga också.

Hemma igen lagade jag och dottern renskavsgryta med ris. Mums! Hon hade dessutom städat toaletten idag när jag var iväg och roade mig. Underbara dotter!

Inga kommentarer: