söndag 20 mars 2016

Vårdagjämning


Flera vårtecken!
1. vårdagjämning, det måste ju vara ett säkert tecken på att vi har vår nu.

2. Ljusa kläder i affären, vi var på Nova jag och dottern. Hon har sina presentkort kvar sedan jul så hon shoppade loss lite och jag gick bredvid och suktade efter nya fräscha vårkläder. Men jag handlade inget. Köpstopp it is! Men det är laxrosa som gäller denna vår verkar det som. Inte min färg så det är ju tur att jag inte ska handla.

3. Kaffe på uteplatsen men grannfrun, trodde jag hade missat helgens tillfälle då vi var på Nova. Men till min stora lycka stack grannfrun ut huvudet från sin dörr och frågade om jag ville kaffe när jag satt ute i solen. Det ville jag ju klart. Våra små kaffestunder är guld.

Mannen och dottern tog en tur till IKEA också. Dottern håller på att fixa en present till bästa vännen. Vi fann inte det hon sökte på Nova, så mannen ställde upp och köra henne. Jag lagade himmelskt god fläskfilégryta. Den blev såå god.

Nu är det kvällsmys i soffan med kaffe, snart Mästarens mästare. Dottern sitter mellan oss och spelad Mind Craft.

I morgon behöver jag inte gå upp klockan 6!




Inga kommentarer: