torsdag 17 mars 2016

Snart påsklov

Idag har jag jobbat hemifrån. Ibland är det så skönt. Då kan man ligga och dra sig lite på morgonen och jag behöver inte ta mig till jobbet för då är jag ju redan på jobbet. Jag kan dricka mitt goda kaffe flera gånger om dagen.

Idag har jag rättat ikapp mig. Det betyder rättningsfritt påsklov. Då kan jag bara läsa böcker för mitt eget nöjes skull. I morgon har jag bara 1 lektion för sedan ska jag gå iväg med min mentorsklass och bowla och käka lunch med eleverna innan vi går på påsklov.

Min trea är mycket märklig i sin sammansättning. Några är sjukt duktiga och kommer klara sina vidare studier utan problem, en del valde fel program redan för början men har vägrat att inse det och då blir deras studieresultat efter det, dvs de kommer inte komma in på några attraktiva urbildningar på sina betyg utan att komplettera en massa. En del insåg lite sent att de var på fel program men vägrade byta/sluta så de kommer att gå ut utan några betyg. Gruppen som helhet har skapat många goda relationer och en del kommer nog att fortsätta att umgås men som klass har de aldrig haft något gemensamt. De tänker inte ens ställa sig på trappan till studenten och de ska inte ha ett flak och åka runt i i stan. Balen ratar de också så då går inte jag heller. De har verkligen bestämt sig för att detta med traditioner inför studenten är inget för dem. Snopet och så sorgligt kan jag tycka.

Men när det vankas bowling eller kulturella besök då hänger de på.

I morgon är sista arbetsdagen innan påsklovet-vårlovet.

Inga kommentarer: