söndag 27 mars 2016

Påskdagen med sommartid

Vi somnade ju inte förrän jättesent och förlorade 1 timme i natt så det blev sent när jag gick upp idag också. Men det var lugnt. Vi hade inte så mycket planerat idag. Klockan 15 kom Gerd, Peter och Josefin.

Innan dess bakade jag rulltårta som vi gjorde påskbakelser av. Jag hann också förbereda majskycklingarna. Jag fyllde dem med kryddrikt smör. Jag pressade in smöret under skinnet.

När gästerna kom fikade vi, spelade HINT (det har blivit påskens spel). Kycklingen tillagades i ugnen. Vi pratade och umgicks i köket när jag gjorde couscoussalladen. När kycklingen var klar, trancherade jag den och vi åt med god aptit.

Efter kaffet spelade vi en omgång HINT till. Vi vann en varsin gång. Alla blev nöjda och det blev dags att säga hej för denna gång.

Nu sitter vi soffan framför varsin skärm och avrundar kvällen men bloggande, chatande, mindcraft och tv-film.

Inga kommentarer: