fredag 4 mars 2016

Lite annorlunda

I morse ringde klockan kl. 06, som vanligt på fredagar. Jobbigt att gå upp men det blev lite lättare när man vet att det är fredag. Annorlunda var att mamma och Sven låg och sov i rummet bredvid.

Vi körde till jobbet som vanligt klockan 07, annorlunda var att det är ljust som mitt på dagen.

Jag drack mitt morgonkaffe i personalrummet, annorlunda var att Cici inte var där denna morgon men att hon kom senare under dagen och det är också annorlunda.

Lektionerna rullade på, vi gjorde annorlunda övningar. Jag pratade med en kollega som jag aldrig pratar med annorlunda. Jag hade möte med rektorn och fiskade pengar, och fick dem, superannorlunda.

Jag åkte hem tidigt och drack kaffe med mamma och Sven, annorlunda.

Jag och mamma var på Nova och handlade presenter till lillkusinen. Mamma och jag på Nova är annorlunda.

Mannen och dottern åkte iväg på bortamatch och det är annorlunda fredagsunderhållning. Jag stannade hemma med mamma och Sven. Vi lagade lax-spenat-pasta-rätt och drack lite vitt vin, sedan spelade vi tribello. Jag fick storstryk av dem. Det är annorlunda.

Annorlunda är för det mesta bra.

Inga kommentarer: