söndag 7 februari 2016

Söndag med innebandy och lamm



Idag åkte mannen på jobb, han har beredskap, så jag fick köra själv till innebandyn. Jag lämnade dottern till uppvärmningen och åkte och veckohandlade. Jag blev tillfrågad om jag kunde stå i kiosken, så jag fick handla snabbt.

Det var kul att hjälpa till i kiosken. Mycket kaffe med kanelbullar, toast och klubbor gick det åt idag, även lite korv med bröd. Vi sålde för ca 1200kr. Kul!

Dottern var dock inte lika nöjd för de förlorade denna match med 0-3.

Hemma har vi slappat och gjort god middag, hoppas jag. Vi väntar fortfarande på att köttet ska bli klart. Vi har gjort en potatisgratäng och det doftar ljuvligt från den. Nu har vi chorizofylld lammstek i ugnen och den ska snart vara klar. Det doftar i varje fall underbart.

Till i kväll blir det minisemlor till kaffet eftersom det är semlansdag idag.

I dag har vi vår. 9° och vintergäcken och snödropparna blommar. Undrar om man kan jubla och säga att nu är det vår.

Inga kommentarer: