torsdag 7 januari 2016

Tankar så här en vinterdag.



Sitter i soffan och undrar vad jag ska ta mig för denna dag. Det är sista dagen som jag och dottern har jullov tillsammans. Hon börjar skolan i morgon igen medan jag är ledig till måndag.

Dottern kom hem i går vid 20-tiden och hon hade massor att berätta. Hon har haft det så roligt och var så glad. Hon och jag satt uppe sent och tittade på en film tillsammans innan vi kröp till kojs. Idag får hon sova så länge hon vill.

Jag hade tänkt att jag skulle tvätta och städa idag men det gör jag nog inte förrän i morgon då dottern ändå är i skolan och mannen är på jobbet. Idag ska vi .... Ja jag vet inte. Får se vad vi känner för att göra.

Jag kollade av min epost innan idag och 10 meddelande hade trillat in. Bara rea, kom och köp och sale-meddelanden. Så skönt och så befriande att bara slänga dem i papperskorgen utan att läsa dem. Så befriande att känna att jag verkligen inte behöver någonting i prylväg. Jag är fullständigt nöjd med allt jag har.

Det enda jag har på min jag måste-göra-lista är att komma igång med träningen igen. Jag förstår inte varför det är ska vara så svårt att komma igång. Jag känner mig lite rädd för att komma till gymmet. Tänk ifall jag inte orkar något mer....? Jag veeet! Jag måste bara ta tjuren vid hornet och gå ditt och göra mitt bästa. Hm bara och bara....

Nu ska jag i varje fall sätta på en kopp kaffe och njuta av den sedan vaknar kanske dottern och vi kan spela något spel, eller nåt.

Inga kommentarer: