tisdag 26 januari 2016

Suffragette

Intensiv dag idag igen.

Första lektionen hade jag besök av min rektor som kollade hur jag sköter mig på lektionen. Jag skötte mig bra tyckte hon :-) Jag fick många goda vitsord av henne. Roligt!

Efter jobb hade jag handlelistorna klara. Jag hämtade upp mannen på väg hem och vi handlade på ICA och Willys. Det blev en hel del eftersom skafferi och frys gapade tomma. Jag hann hem, vi packade upp och så blev det korv med bröd till kvällsmat.

Jag åkte vidare ner till stan och mötte upp Cici och Birgitta på stan och vi gick på bio och såg Suffragette. Mycket bra film! En lärorik historialektion och man kom ut från bion stärkt och tacksam över vilken kamp dessa kvinnor förde för 100 år sedan.

På väg hem stack jag inom Lidl och handlade passerade tomater och tvättmedel. Lidl ska tydligen ha ett jättebra tvättmedel och billigt är det också. Så nu ska vi prova det.

Väl hemma tittade mannen och dottern på handboll. Jag planerade matlistan. Oj vad trög man kan vara i bland. Det satt långt inne att planera en vecka trots fylld kyl och frys. Jag får väl läsa lite recept i helgen och bli inspirerad.

Jag tror att jag kryper till kojs med något att läsa. Gonatt!

Inga kommentarer: