fredag 1 januari 2016

Första dagen 2016




2015 avslutades med min bror och svägerska och lillkusinen Amanda. De kom vid 18 och vi började med lite bubbel och så gjorde vi musslorna tillsammans innan vi skjutsade in dem i ugnen. 

Förrätt: gratinerade musslor med bubbel
Varmrätt: tjälknöl, potatisgratäng, rödvinssås och sallad med rödvin/öl
Dessert: marängswiss

Vi åt länge och pratade länge tog kaffe på maten och väntade med desserten tills senare. Vi flyttade in till köket och spelade kort. Flickorna sysslade med annat under tiden. Det sköts raketer under hela kvällen så de tittade på en he del fyrverkerier.

Vi åt desserten och fortsatte sedan att spela mera.

Strax före 12 gick vi ut och skålade i mer bubbel men vi stannade inte ute så länge för det var så kallt. 

Efter tolvslaget när vi hade önskat alla våra nära och kära Gott Nytt År, spelade vi plump och flickorna var med. Vid 2-tiden gick flickorna och lade sig och vi vuxna plockade undan. När allt var i ordning gick vi och lade oss.

Jag har fått mera urinvägsinfektion, så jag drack massor med vatten hela kvällen. Jag hade ont när jag lade mig så jag befarade att jag inte skulle sova så speciellt bra.

Mycket riktigt natten/morgonen blev besvärlig men jag tog en stark värktablett vis 7-tiden och då blev det bra. 

Jag fick tag på en läkare som skrev ut mera antibiotika och jag hämtade ut en ny kur.

Dagen fortsatte mycket trevligare. Vi plockade fram årets nya sällskapsspel, Hint och spelade flera gånger. Det var såå kul! Det var länge sedan jag skrattat så mycket. Vi nynnade, ritade, talade och gjorde charader.
Tiden rusade fram. Vi fikade snackade lite mera sedan packade bror med familj ihop sina saker och åkte hem. Så mysigt att de stannade kvar över natten!

Jag och dottern packade hennes väska till Gothia Cup. 

Nu hänger vi i soffan, äter lite mera marängswiss och ska snart se på På spåret.


Inga kommentarer: