lördag 23 januari 2016

Dop





Min kusins tillika guddotters lilla son Kalle döptes i Helsingborg idag. Han är så himla go och glad hela tiden.

Denna vinterdag lystes upp med att ha kaffekalas med massor med goda hembakta kakor och tårta i församlingshemmet efter dopgudstjänsten i Sankta Marias kyrka. Jag, mannen, dottern och y-sonen åkte en bil ihop, Ä-sonen med flickvän åkte en bil. Y-sonens flickvän var tyvärr tvungen att jobba. Ingen ville byta med henne. Anders, Kalles pappa, var inte heller med på kaffet. Han hade influensan och var riktigt sjuk så han var med i kyrkan och därefter åkte han hem direkt.  

Vi åkte hem vid 17.30-tiden och väl hemma slängde jag ihop en lasagne tack vare grannen som hade fler lasagneplattor. (Upptäckte när jag tog fram mitt paket att jag bara hade 4 plattor kvar. Orutinerat!) Y-sonen hängde med på mat.

Nu blir det soffhäng med kaffe.

Inga kommentarer: