söndag 6 december 2015

2a advent med godis


Jag har lyckats att göra jul och eller mys varje dag.

I onsdags blev det god julgröt, i torsdags var det trevligt after work med rumskamraterna på jobbet, i fredags var det lugnt och skönt hemma med mannen i vårt juliga hem med julgröt (igen) och På spåret, i går var innebandymatch där dotterns lag vann stort 14-1. 

I går var jag med mina bröder hos pappas fru och vi var på kyrkogården och såg ut en plats där vi kan lägga pappa. Vi kom snabbt överens och hittade en fin plats vid ett träd. Det finns en sten hemma i Jularp som vi hoppas vi kan lägga på den platsen. Det var skönt att komma in från stormen och fika goda lussebullar hemma hos Gerd.

I går kväll kom Carolina på besök. Hon är hemma från Spanien. Vi hade en trevlig kväll och vi tog en promenad till y-sonen och flickvännen så Carolina fick se hur de bor.

Idag var vi hos y-sonen men flickvän hela dagen och vi har gjort godis. 2 sorters knäck, 2 sorters gräddkola, choklad-kokos- och nötbollar, trillingnöt och rocky road. Vi hade julmys på högsta nivå men nu 7 timmar senare är jag/vi trötta. Skönt att komma hem till middagen som var klar tack vare mannen.

Nu sitter dottern och mannen och pluggar SO medan jag bara vilar i soffan.

Inga kommentarer: