tisdag 1 december 2015

1a december


Nu är det äntligen december. Årets sista månad, en månad som är fullspäckad med fest och glam, glitter och guld, sött och salt, slutspurt mot nytt år med nya möjligheter.

I år ska jag försök njuta av nuet och göra dessa nedräkningsdagar till goda minnesbilder. Jag ska försöka vara mycket med familjen och göra mycket tillsammans med dem men också vara närvarande med mina vänner.

Idag började adventskalendern på tvn. 1000 år i historien ska vi få uppleva på 24 dagar. Dottern tyckte inte om det första programmet. Jag utgick ifrån att jag skulle tycka om det. Jag älskade Historieätarna, men detta första program var en besvikelse även för mig. Vi får väl se hur det blir.

Dottern har fått en färdigköpt adventskalender med smink i. Den blev hon glad för. Men gladast är hon nog för hennes överraskning till mig och mannen som hon fixat idag. Hon var på Nova idag och nu ikväll kom hon ner och släppte överraskningen. "För några år sedan sa mamma att hon också önskade sig en paketkalender, så därför har jag fixat en. Du, mamma och pappa, ska få ett varsitt paket varann dag. Du mamma får det första", sa dottern. Jag fick en vacker värmeljushållare i glas. 

Det ska bli såå kul att få paket varann dag! Vilken generös dotter vi har som lägger sina sparpengar på överraskningar till sin mamma och pappa. Underbart!

Inte nog med det. På jobbet har vi adventskalender och det är 5e året på rad som vi har det nu. De 4 tidigare åren har jag aldrig vunnit men idag den första dagen vann jag. Otroligt! Servetter och stearinljus. Två paket på samma dag.

Som krona på verket fick jag också besök av Vivika och vi hade en mysig fika- pratstund i 3 timmar i eftermiddag/kväll.

Och kvällen slutade med Morden i Midsumer. Kan dagen bli bättre?

Inga kommentarer: