söndag 22 november 2015

Familjemys hela helgen


I går gick jag och dottern till y-sonen och flickvännen för att baka julbullar. Flickvännens syster och bror var också med. Vi hade ett bra tempo och bakade på 3 liter mjölk, 4 sorters lussebullar. Av den första satsen blev det klassiska lussebullar, nästa omgång blev mandelmassesnurror och gifflar med nötkräm och den sista omgången blev fyllda bullar.


Vi hade julmusiken på och rätt vad det var när vi tittade ut så hade det börja snöa. Vilken timing. Vi bakade, fikade bakade mera sedan slängde vi oss i soffan för att se den näst sista delen av Hungergame bara för att vi skulle vara uppdaterade till kvällens bio. Y-sonen och flickvännen gjorde också en supergod chili con carne.

Vi bakade ca 260 bullar totalt som vi delade på 3. Nu har vi så vi klarar oss i december.

Vid 18.30 kom flickvännens mamma som jobbat hela dagen och mannen till oss och vi åt tillsammans. Gott och trevligt! Sedan åkte vi till bion, Mockingjay del 2, sista delen i Hunger game.

Bion var mycket bra. Vi var supernöjda. Det blev ett trevligt slut på en lång mysig dag ihop. När vi kom ut från bion snöade det fortfarande i stora flingor.

Idag skulle vi åka till mormor G men det snöade för mycket så vi fick ställa in det. Men bror och brorsdotter kom inom en stund så att flickorna fick leka lite i snön. De gjorde en snöhäst.

Annars har dagen varit lugn. Vi var en stund på Nova och då tog vi med oss ä-sonens flickvän. Dottern hittade en fin klänning till julkalasen, strumpbyxor och en tröja slank också ner i påsarna och jag och dottern köpte ett par byxor var. Jag hittade ett par fina beiga på Joy i storlek 42!!!!

Vi handlade sen lunch på MC och tog med till ä-sonen. Vi åt hos ä-sonen och flickvännen och drack kaffe och smakade på goda mozartkulor som flickvännen gjort. 

När jag kom hem däckade jag i soffan och sedan hade jag inga krafter kvar. Vi gjorde kålpudding för annars hade färsen blivit dålig men vi äter den i morgon.

Hoppas på att min förkylning är borta i morgon.


Inga kommentarer: