lördag 28 november 2015

Adventmys


Nu är det tidig kväll och jag har slagit mig ner i soffan och njuter i adventmyset. Vi har varit duktiga idag och städat hela hemmet och plockat fram allt adventljus. Jag har också varit väg och handlat till veckan.

I går var jag på bokklubb hos Helena. Vi hade det såå mysigt och trevligt trots att det var 3 som inte kunde komma. Vi fick god romglögg, tomatsoppa med vitabönormix, god franska ostar och surdegsbröd. Lite senare kaffe och en smarrig chokladkladdkaka med polly i. Mums!

Vi pratade faktiskt en hel del bok för den tyckte vi om. Stoner av John Williams. 

Jag ville dricka ett glas vin och tog därför bussen. Det blev både buss, tåg och buss. Några tåg var inställda och det var många asylsökande på tåget, så hemresan tog nästan 2 timmar. Skönt att komma in i husvärmen efter den resan.

Inga kommentarer: