söndag 4 oktober 2015

Många möten

Denna helg har varit fylld med möten, igen. Så roligt!


I fredags åt jag lunch med Nettan som är i Sverige denna helg och Bettan som kom till Malmö för att träffa Nettan. Vi pratade och pratade och vips så hade gårr det 2,5 timmar och jag var tvungen att lämna för jag var på väg mot nya möten.

Jag hämtade mannen, handlade kalopskött och packade bilen med sängkläder och kläder och då kom dottern hem så vi åkte vidare mot Jönköping. Tråkig bilresa men den gick ändå hyffsat snabbt. Trevligare var att hamna hemma hos svägerska, svåger och Josef. Vi kom fram lagom till tacos , fredagsmys och Idol. 

Lördagmorgon efter gröt och kaffe bar det vidare till Kristinehamn. 2,5 timmar senare satt vi på Barbro och Henrys altan/uterum och åt lunch. Vi pratade och pratade och senare firade vi Henry med bakelse och presenter och sedan flyttade vi in. De är gamla och skröpliga MEN så duktiga. De kämpar på. Henry lagar mat, pysslar om Barbro och ser till att hon får sina mediciner, han tvättar och de städar ihop. Varje torsdag åker de och veckohandlar. Jag frågade om de inte tyckte de skulle känna sig hjälpta av att få hjälp från hemtjänsen. De bara tittade frågande på mig.

Söndagen började med grötfrukost och lite senare 11-kaffe med äpplekaka. Mätta och belåtna tankade vi och bilen tog oss till Velinga till Anna och Christer.
Vi fick en trevlig pratstund och god fika. Jag hämtade med mig Annas fina foto som vi ska ställa ut på jobbet i veckan. Anna kommer till oss på torsdag. så kul att ses igen!

Det blev det näst sista mötet innan vi kom hem till mannen som hade kalops, potatis och rödbetor färdigt. Mums!

Vilken intensiv helg! Men så trevliga möten. Nu slänger jag mig en stund i soffan och njuter av att vara hemma gott kaffe. Snart börjar en ny fullspäckad vecka.

Inga kommentarer: