lördag 31 oktober 2015

Alla helgons dag 2015

Idag tänker vi lite extra på dem som har lämnat jordelivet men som finns i våra hjärtan.






Jag och dottern startade höstlovet med att åka till mamma och Svens torp norr om Uppsala. Vi hade 4 hela härliga dagar med skogspromenader, cupcake-bakning, matlagning och shopping inne i Uppsala. Det var härliga höstdagar med lugn och ro. Lisa för själen och jag hann t o m läsa ut en bok.

Många pratstunder om livet och döden och allt där emellan.

Nu har vi varit hemma ett par dagar och mannen och dottern har fixat mera i dotterns rum. Vi har hunnit med IKEA och i går kväll kom dotterns vänner för att titta på skräckfilm och sova över. Jag och mannen gick hem till y-sonen och flickvännen och tittade på semifinalen i Rugby, där Sydafrika vann bronsmedaljen. Idag är det finalen mellan Nya Zeeland och Australien.

I går var jag på 1-års kontroll och där konstaterades det att jag nu inte längre har ett midjemått som är farligt för mitt hjärta. 40kg minus, 33cm mindre runt midjan och 33cm mindre runt höften. Jag är nöjd med det här året men jag har 6 kg till som jag vill ska bort.

Inga kommentarer: