tisdag 18 augusti 2015

Stress, stress och ändå inte stress


Nu gäller det att hålla alla bollar i luften. Det är mycket nu på alla plan. 

I min egen planering ska allt flyta och jag ska ha koll på allt. I mitt klassrum ska jag vara steget före. Det kan vara svårt när man möter ungdomar som inte alltid är med på banan, som inte alltid vill det jag vill eller som vill dubbelt så mycket som jag tänkt. Men så roligt det är att möta alla dessa ungdomar.  I dag kom eleverna till skolan. Underbart!

Hemma är det också mycket att rodda inför lördagens stora fest. Mycket att hålla i ordning på, mycket som ska klaffa så att jag bara kan vara med och njuta av min egen fest.

Mycket ska fixas lite här och lite där. Idag har jag satt upp den nya rullgardinen i dotterns blivande rum. Vi ska ju ha nattgäster där nu i 3 veckor innan dottern kan flytta in så då är det ju bra att de slipper vakna till morgonsolens strålar.

Men jag har också tid att titta på Idol 2015 och dricka mitt kaffe. 

Inga kommentarer: