söndag 8 mars 2015

söndag och VÅR!


Jag sitter vid köksbordet och ser hur alla vaknat ur vinterdvalan. Grannar är ute och fixar sina uteplatser, är och rensar på odlingslotterna eller bara är ute och flanerar i söndagssolen. Underbart!

Jag har som vanligt kommit efter med rättningsarbetet och hade en hel hög med mig hem redan i tisdagskväll, men så blev jag sjuk och skyllde på det. Idag sitter jag här inne och får inte vara ute med andra som leker i solen. Men nu har jag 2 klassuppsättningar rättade och 1 klass kvar men orkar nog inte mer idag. Men mina elevers kloka ord värmer i mitt hjärta.

Mannen och dottern var i Landskrona på innebandymatch, som visade sig vara en lätt match. LUGI-flickorna vann överlägset. Skönt att avsluta helgen så för i går förlorade de mot Åstorp.

Jag har loftsängen och köksbordet ute på försäljning på Blocket. I går kom en familj och hämtade loftsängen. Nu vill vi verkligen att hyresvärden snart kommer och tapetserar/målar vårt sovrum. Fy som väggarna ser ut!

Fredagens begravning tog på krafterna så som begravningar gör. Jag uppskattar ett det var 400-500 personer i domkyrkan. Det tog lång tid för alla att gå fram och ta ett sista farväl. Ceremonin var vacker men talen till BPs ära till kaffet var desto finare. Sorgligt men vackert! Men det är så fel när för unga människor dör.

Inga kommentarer: