lördag 14 mars 2015

shoppat till sovrummet med mannen


Vi ska renovera vårt sovrum. Äntligen ska jag och mannen få ett fint vuxensovrum. I 12,5 rum har vi delat rum med vår dotter men hon flyttade ju ut för ett halvt år sedan men först i förra veckan sålde vi hennes loftsäng. Vi ska tapetsera/måla om väggarna. Väggarna ska gå i grönt, beige oh vitt som det ska se ut på bilden. Blommorna ska vara vid sänggaveln som en fondvägg och de andra 3 vägarna ska målas i samma färg som bakgrundsfärgen i fondtapeten. Vi ska ha heltäckningsmatta i beige/ljusbrunt och en mörkläggningsgardin i brunbeige som ska vara från tak till golv.

Vår hyresvärd ska komma och måla och tapetsera. Nu ångrar jag nästan att vi beställde av dem för nu måste vi vänta på att de vill komma. Det kan bli om 1 vecka men också om ett halvår. Jag vill ha färdigt rummet nu. Vi måste ändå köpa tapeter/färg själv eftersom sortimentet som vår hyresvärd har är såå tråkigt. 

Dottern ville inte följa med så hon tog med sig en kompis och cyklade till Nova i stället. Hon skulle spela innebandymatch idag men den blev inställd.

I kväll blir det Mellofinal.

I gårkväll var jag med bokcirkeln hos Kristina. Vi hade som vanligt mycket trevligt och bokpratade allra minst. Vi har såå mycket annat att förhandla.

I förrgårkväll hade vi samkväm med alla kollegerna hemma hos Ria och jag tog med kycklingpajer. Vi hade också en trevlig kväll men mycket prat.

I morgon kommer ä-sonen med flickvän hem och käkar söndagsmiddag. Det ska bli mysigt.

Inga kommentarer: