torsdag 26 februari 2015

träning är skönt

Hahaha inte trodde jag att jag skulle säg att träning är skönt. Jag soffpotatisen Malin. Men det är skönt. Jag kommer på mig själv i skrivande stund att jag längtar till eftermiddagens träning. Förra veckan kom jag i obalans med rutinen och det mådde jag inte bra av. Nu är det ordning igen på mat och träning.

För 2 veckor sedan sa min PT att jag skulle göra plankan. "Aldrig", sa jag. Men hur eller hur så fick hon ner mig på golvet. Första gången klarade jag 9 sekunder och har förbättrat mig varje gång. Det är målet. Jag tävlar med mig själv. I förrgår klarade jag 64 sekunder och jag känner av många muskler i kroppen efter det. Få se om jag ökar i dag igen.

Jag cirkeltränar 3 gånger i veckan och försöker dessutom simma 1 pass i veckan. Jag vill både bygga upp musklerna och få upp min kondition. Jag känner att kroppen ändrar sig på ett positivt sätt efter det att jag börjat träna. Jag går inte ner så mycket i vikt men men i cm. Det är jag tacksam för.

Inga kommentarer: