måndag 16 februari 2015

SPORTLOV

Fullspäckad helg med roligheter är nu slut och en vecka ledighet står på lut. Härligt!

Veckan som gått har varit innehållsrik. Vi ska få bebis i familjen! Min enda kusin ska bli mamma i sommar. Underbart!

Jag har fyndat nya matrumsstolar på facebook. 200kr för fyra storlar, men en var lite skranglig men den går att använda. Ja ja det går väl att använda några gånger.

I fredags hade jag mammaträff hos mig och en mamma var sjuk så vi var bara 4 och då fick vi plats i vardagsrummet på de nya stolarna. Vi satt jättebra hela kvällen kring bordet. Vi åt kyckling curry indian-style med ris och sallad och till efterrätt gjorde jag en Gino och serverade med vaniljglass. Gott och enkelt!

I lördags var det Alla hjärtansdag, som gick ganska obemärkt förbi hos oss men vi fikade med vaniljhjärtan. Jag, mannen och dottern var och simmade på eftermiddagen och avslutade med härlig bastu. Klockan åtta fylldes vardagsrummet med dotterns vänner som skulle Lana hela natten. Jag och mannen åkte till min bror och spelade Canasta i stället. Trevligt som vanligt.

I söndags kom jag ner till ett sovläger men ungdomarna hade precis somnat och de sov inte lång stund.

Jag åkte med grannen och tränade och efter träningen åkte jag och mannen till IKEA och handlade ett nytt bord till köket. Vi vill ha ett mindre bord. Vi käkade lunch på IKEA och nu vet jag att jag klarar mig på en barnportion. Det blir billigt att bjuda mig på lunch ;-).  Vi köpte också en massa ljus.

När vi kom hem hade barnen städat såå fint. Inte ett spår av läger fanns kvar. Det var så välstädat att vi inte hittade fjärrkontrollen till tvn. Efter ett intensivt letande utan resultat, ringde dottern runt till sina vänner och frågade om någon hade råkat få med den i sin packning. Mycket riktigt, den låg i en kompis väska. Så bra! Den var återfunnen. Vi åkte och hämtade den.

I dag ska det simmas, planeras och skrivas handlelistor. I veckan kommer mamma och Sven och på lördag har vi kalas för dottern men nästan hela big family.

Inga kommentarer: