lördag 20 december 2014

Jullov!

Ojojoj vad tiden rullar på och jag är såå dålig på att ta kort på min vardag. Min svägerska är så duktig på det. Det är ju mycket roligare att ha en massa bilder från vardagen då man tittar tillbaka. Det får kanske bli nästa års nyårslöfte.

Nu har jag och dottern jullov och mannen har 9 dagars ledighet. Såå skönt! Det mesta är klart inför jul så vi kan mest njuta och ta det lugnt. Dottern har varit sjuk sedan i onsdags, dunderförkyld och febrig. Hon missade sin första julavslutning på skolan men grannpojken kom hem med hennes betyg. Vi har en jätteduktig dotter.

På jobbet har det det mest varit mest roligheter. I tisdags var jag och 2 kolleger i Köpenhamn med 1 klass. Vi julhandlade på Stöget, åt lunch på en grillrestaurang med halalmat och guidad tur på Glyptoteket.
I onsdags var jag på återträff i Simrishamn på sjukhuset, 6 veckor efter operationen. Vi som opererades samma dag träffades med dietisten och vi hade 2,5 timmar trevligt prat. Vi hade tusen frågor men skönt att vi kunde dela med oss och tipsa varandra. Nästa gång vi ses är på 6 månader efter operationen. Jag har gått ner 20 cm runt höften!!! Inte konstigt att byxorna sitter löst.

I torsdags var jag och kollegan med vår prep-klass och bowlade. Jätteroligt. Jag gjorde 4 strikes. Rekord! 

I går hade vi julavslutning, först traditionsenligt i kyrkan med eleverna sedan julbuffé med julklappsutdelning med rektorer och all personal. Vår chef slutar efter 13 år skolan så det var mycket tal och sång. Han blev mycket berörd och rörd. Vi fick fina julklappar en fleecepläd av Ulrika Hydman Vallien
och ett presentkort på en valfri gåva att plocka ut från nätet.

Idag ska jag och mannen mest pyssla hemma. Jag har inte bakat vörtbrödet ännu så det ska jag göra. Jag har någon julklapp kvar att slå in. Y-sonen jobbar helgen så honom ser vi inte mycket av. Den andra sonen kommer hem på måndag och stannar i 2 dagar, hans flickvän ska jobba 2 dagar.

Idag fyller min fina svägerska år. Tråkigt att bo så långt ifrån varandra.


Inga kommentarer: