lördag 29 november 2014

Julmarknad


Idag har jag och mannen varit en heldag i Bosjökloster på julmarknad. Det fanns massor med hantverk, mat, ljus, ulltomtar, keramik och massa annat som har med julen eller julklappar att göra. Det fanns för lite jultomtar. Jag hade siktat på att införskaffa mig en fin tomte men det fanns ingen att köpa. Men det blev en hemmavävd löpare i julrött och julgrönt till soffbordet.

Vi åt lunch där, fisksoppa som var god. Men det fanns mycket att provsmaka också. Vi köpte med oss sill och julsenap.

I kyrkan var det julkonsert med Malmö vocalensamble. De framförde julsånger jättefint. Det var lite kul att vara i Bosjökloster kyrka. Där har jag varit mycket som barn och ungdom. Jag är döpt och konfirmerad där men jag var också aktiv i kyrkans juniorer och seniorer, så jag har varit med i julspel och Luciatåg. Jag var t o m Lucia ett år. Dessutom döpte vi våra söner i denna kyrka.

Efter Bosjökloster åkte vi på lite i förtid adventsfika hos pappa och hans fru. Mysigt.

När vi kom hem hade dottern städat och sonen höll på att tillaga biff stroganoff med ris. 

Nu har vi en avslappnad och skön lördagkväll framför "Så mycket bättre".

Inga kommentarer: