söndag 23 november 2014

Bio


Igår kväll var jag, dottern och y-sonen på bio. Vi såg the Hungergames Mockingjay. Mysigt att gå sent på bio och vara med barnen, dessutom bjöd sonen på bion. Så snällt! Jag har aldrig blivit bjuden på bio av någon i familjen förutom av min man så klart.

Filmen var bra men den slutar ju precis så öppet så man bara längtar till del 2. Undrar när den kommer. 

Strax före midnatt klev vi ur biosalongen ut till en julbelyst stad. Åh jag älskar alla juleljus i i stan, hemma och överallt.

Idag fick jag och mannen tummarna loss och putsade fönstren. Härligt att se skillnaden! När vi ändå var i farten så åkte julgardinerna i köket upp och julkuddarna i kökssoffan placerades också dit. Alla fönster fick adventsstakar eller stjärnor och borden fick röda juldukar. Me like! Mannen städade resten av hemmet.

Det är bara lite snö som fattas men det räcker att det kommer på jullovet.

Nu är det tvkväll i soffan och bara njuta av vårt fina julmysiga hem.


Inga kommentarer: