lördag 20 september 2014

Kultur, kultur och kultur


I torsdags var jag med mina biovänner på bio och såg "Medicinen". Den var lättsam, kul men också lite sorgsen. Tråkig syn vi har på kvinnor i vårt land. Jag tycker vi är alldeles för åldersfixerade och att det finns ett bäst före datum i mycket högre grad på kvinnor än män. Sorgligt! Men filmen var ändå underhållande.

I går var jag, mannen och dottern på Operan och såg Dr Zjivago.


En fantastisk föreställning med så vacker sång och musik! Kvällen rusade fram och vi hade det så trevligt! Dottern hängde med riktigt bra och tyckte också om musikalen.






I pausen festade vi på räkmacka.

Idag är det kulturnatten med start redan på förmiddagen i stan. Jag och mannen var nere en sväng på stan för att köpa present till min bror och pappa. Vi passade på att ta en cappoccino på cafét där flickvännen jobbar.

Pappa och brorsan firade sina födelsedagar med champagne och tårta hos min bror i trädgården i eftermiddags.

Inga kommentarer: