onsdag 3 september 2014

Spanskakurs


Igår började mannen och jag på spanskakurs. Såå roligt! Vi är 12 stycken nybörjare som ska försöka lära oss lite spanska nu i 10 veckor. Spännande! Dottern har ju också börjat med spanskan i skolan, så vi kan ju öva tillsammans hemma.

Drömmen är ju att vi vill bo längre perioder i Spanien när vi är glada pensionärer och då är det ju bra att kunna tala språket.

Livet rullar annars på. Jag har fortfarande inte full kontroll på mina elever och det känns frustrerande, men nu har jag åtminstone testat av alla ettor, satt i gång alla grupper så det känns bra. Hemma är allt också lite konstigt! Vi är ännu inte inne i det här läsårets rutiner. Det känns som dottern får mycket mer eget ansvar detta år. Det är ju aldrig fel. Det som känns jobbigt är att hennes träningstider, ställer till det med mattider. Hon verkar få sitta själv väldigt många middagar. Ja alla sitter mycket själv och äter just nu. Konstigt!

För mig är samlingen kring matbordet med alla i familjen jätteviktig. Maten är viktig, samtalet är viktigt och samhörigheten är viktig. Just nu äter jag ju inte, mannen går på någon slags kesodiet, sonen och ibland flickvän sitter bara vis bordet om det är sen sådan vecka som sonen är hemma vis middagstid, pga hans 4skiftsschema och den andra sonen med flickvän har flyttat hemifrån. Konstigt! Det känns ju som söndagsmiddag med familjen kommer bli en ny viktig sak för oss, åtminstone 1 gång i månaden.

Nu ska ju inte jag och mannen alltid gå på pulver eller keso, skönt är väl det.

Inga kommentarer: