onsdag 27 augusti 2014

Bakken


I går åkte jag med min kollega till Danmark med vår klass. ja nu är det inte min mentorsklass än de är treor och då behövs bara 1 mentor. Men vi skulle åka i våras och pga tågstrejken blev det inte av, men vi hade resan till godo. Så nu blev det en kick off i stället. 

Vi hade det jättemysigt. Eleverna var som kalvar på grönbete och vi var nästan helt ensamma så de kunde åka sig trötta. Jag och min kollega satt på lite olika uteserveringar och åt, drack öl och drack kaffe. Vi hade en fantastisk eftermiddag/kväll med klarblå himmel och skön sol. Underbart! Där gick jag helt i onödan och släpade på en väska full med extrakläder och jacka för att ta på mig när det blev kallt.


Idag fyller söta Sofie 18 år! Det känns inte såå länge sedan som hon och jag satt och åt mannagrynsgröt klockan 6 på morgonen. Hon var 2,5 år och älskade mannagrynsgröt och var morgonpigg. Jag och mannen bodde hos henne och hennes storasyskon en pingsthelg då hennes föräldrar var utomlands. 

Hon har alltid varit lätt och smidig om än lite velig men hon är den tysta kusinen i den familjen.

Nu har hon blivit unga damen som snart har körkort. Hon är ambitiös och seriös och går tredje året på ett krävande program och samtidigt far hon mellan två jobb. 

Grattis Sofie!

Inga kommentarer: