söndag 10 augusti 2014

Nu är det slut på lovet och jag har rustat för hösttermin

Det t o m känns i luften att sommaren håller på att ta slut. Det gör ju det hela lite enklare att svida om till vardag, rutiner, schema, planeringar och jobb.

Idag har jag och dottern handlat 2 gympatoppar till henne och en ny skolväska.

Hon är jättenöjd. Egentligen behöver hon inte ny väska för hon har flera väskor. Men hon ska ju börja på ny skola och då känns det kul med nytt. Eftersom hon själv tyckte att det var oerhört generöst att få ny väska erbjöd hon sig att betala halva väskan själv. Vilken snäll tjej jag har som inte bara tar för givet och bara vill ha och ha.

Nu är hon rustad för skolan. Jag rustade också med att stryka i 3 timmar.
Jag var schysst och tog inte bara mitt utan mannens och sonens kläder också. Nu hänger det fullt med kläder igen i garderoben. Hela sommaren har jag slitit på samma shorts och linnen men det är inte kläder som passar på jobb.

Jag har varit inne på jobbets mail och hemsida och sett att jag fått ett kanonbra schema och bra klasser, så det känns riktigt bra att hugga tänderna i nya utmaningar i morgon och läsåret som kommer.

Kanske dags att plocka fram morgondagens kläder, leta fram jobbväskan (som fortfarande är packad med böcker jag borde ha läst i sommar som jag inte ens har tittat i), lägga ner jobbnyckeln i väskan och sätta klockan på ringning. Hua att gå upp tidigt i morgon. Jag har lärt mig att det inte är lönt att lägga sig tidigt sista lovdagen. Jag kommer ändå inte att somna. Då är det lika bra att ställa in sig på att vara trött i morgon och somna i tid i morgonkväll.


Inga kommentarer: