torsdag 10 april 2014

Snart påsklov!

bilden tog jag hos svägerskan


Ja nu har jag inte varit inne och uppdaterat....

I måndags fyllde mannen år och då bjöd han på fina smörrebröd, med tuborg och gammeldansk. Jag jobbade till 17 och gästerna kom 18, så mannen åkte hem lite tidigare och fixade mackorna och ungdomarna hjälpte också till att ställa till fest. Vi var inte så många bara familjen, 19 vid borden.

Jag beställde laktosfri prinsesstårta på Coop Forum och hämtade den innan jag kom hem. Det kan jag verkligen rekommendera. Gott men dyrt, men ibland får man betala för tid. Det är mannens favorittårta, så han blev glad.

Det är mysigt att samla alla i familjen en månfagkväll och fika ihop. Klockan 21.15 hade alla gått och det var färdigstädat/undanplockat. Det går fort när det är 4 stora ungdomar hemma.

I tisdags åkte mannen iväg igen och kommer hem i kväll. Det innebar att jag skjutsade till innebandy, handlade och lagade middag, fast ungdomarna hjälpte till.

I morse fick jag slita upp y-sonen och dottern ur sina sängar 07.30 för snickaren kom och ska byta ut fönstren i våra sovrum. Varför kommer alltid hantverkare så tidigt på morgonen?

Snart bara 1 arbetsdag kvar tills det blir påsklov! Mannen har semester och vi ska bara ha det lugnt och skönt och träffa en massa vänner och ha familjekalas.



Inga kommentarer: