lördag 5 april 2014

Helg igen...



I morse åkte jag och mannen över till Helsingör för att köpa lite öl till måndag och påsk. Det blev en snabb tur, tur och retur. Vi handlade också till alla smörrebröd som mannen ska göra på måndag och så beställde vi laktosfri prinsesstårta som jag ska hämta på måndag. På måndag har vi kalas igen, för då fyller mannen år.

Sönerna skulle byta till sommardäck på bilen. Det gick sådär. Efter första däcket gick domkraften sönder och mannen fick åka och handla ny. Efter däck två tog det stopp. De andra två däcken gick inte att få loss, troligen rostat fast på något sätt. Så nu står bilen halvfärdig....

Jag har börjat med pulverdiet igen. Idag är snart dag 4 avklarad, tråkigt men ganska lätt. Men jag slås över hur mycket mat mitt liv är. Antagligen därför jag ser ut som jag gör också. Men just nu tycker jag livet har lite mening när man inte får äta. Jag ska hålla på i 9 veckor men jag ska ha några ät-dagar, 11, 19, 21, 30 april för då är det fest. Jag gör det för att jag vill komma i mina sommarkläder.

Inga kommentarer: